Thursday, May 13, 2010

.: cInTa sEoRaNg TeMaN :.

.:bIsmiLLaHiRRaHmANiRRaHiM:.

hidup di alam persekolahan, especially sekolah2 berasrama, kolej2 & universiti dalam ataupun luar negara, pasti nya menjadikan kite paling rapat dengan manusia2 yg digelar SAHABAT...

ade yg sebut KAWAN, SAHABAT, BUDDIES, TEMAN, RAKAN & macam2 terms lagi yg org pakai....

macam tu jgk sy... =)

di universiti, kawan adlh segala2nya...

makan, minum, ketawa, mengacau, memekak, tgk tv, tgk muvie, cari part time job, bersuka-ria, dan laen2 lagik.....

so, kt sini, nk share sesuatu yg buat kte sume akan lebih menghargai sahabat2 dn teman2 kte...

yg paling penting, ukhuwah yg terbina adalah atas landasan yg diredhai Allah semata2......

thanx to all my friends, especially, yg dr SMKA Kuala Selangor, igt lagi tak MEMORIES??

jom kte same2 mengimbau kembali kenangan zaman silam..... =)



glitter-graphics.com


Saya saaaaaaaayang dia..
siapa?? siapa ye??
kawan sayalah, siapa lagi...!

Walaupun dia suka menyakat awak??
bertikam lidah dengan awak??
mengutuk awak??
ambil barang awak??
kritik, ngumpat awak??
hish.... banyak lah...
awak tak kisah, tak ambik hati??

Tak... tak pernah....
Saya ada alasan tersendiri....
Apa die..??!!

Seorang kawan tak perlu ambil hati
dan tak perlu mintak maaf
kerana seorang kawan sentiasa memaafkan...

Betul awak ikhlas??
awak relakan semua yang dia lakukan terhadap awak??

Ya... yes... yuppppzzzz....!!!
saya rela dan saya redha...
itu semua takdir....
kadang-kadang, manusia mampu merancang,
Allah yang menentukan...

Dia pernah mengumpat awak, mengkritik awak...
awak tak sakit hati... tak marah??

Mestilah tak...
buat apa saya nak marah atau terasa,
sedangkan dia yang membimbing saya mencari keredhaan Allah..

Sekarang, waktu berpisah....
erm....
awak tak sedih...??

Sedih tu, sedihla jugak...
tp saya berpegang pada kata-kata:

"PERTEMUAN mengajar erti kasih sayang...
PERPISAHAN mengajar erti kehidupan...
PERTEMUAN SEMULA mengajar erti kesetiaan...
PERPISAHAN SEMULA merupakan ketentuan....."

Wah~
saya kagum dengan awak....

Tak usah~
dambakanlah kagummu pada YANG MAHA ESA.....


glitter-graphics.com

No comments:

.:: Tinggalkan Debunga Di Sini ::.

Popular Posts

.:: Ding Dong ::.

Get widget here