Tuesday, September 6, 2011

Skandal.. OoOo SkandaL

Assalamu'alaikum!! ^_^

Sila ceria di pagi-pagi hari... Senyum seindah suria yang membawa cahya..~ 

Fullemaakk.. Pagi-pagi dah nyanyi.. Mimpi ape tah malam tadi ek... :D
Haha.. Semalam, dengan baik hati dan sweetnya, encik Atokk telah mensudikan diri mencarikkan calon untuk cik Wardah.. OMAI~ That's why la this morning nak nyanyi-nyanyi... :D Okeh, jangan nak perasan dulu.. Belum pon confirm lagik... Hehehe...

Sepatutnya entri ni keluar malam tadi.. Tapi, akibat keterlaluan excited akan kesudian encik Atokk, maka terus lah offline masuk tido.. Hehe... 

SKANDAL.. Apa itu skandal ek?? Ada siapa-siapa yang tahu?? Nak ceritakan kat cik Wardah takk?? ^__^
Dah sakit jiwa ke cerita pasal skandal nih??

Anda semua pernah tak ada skandal?? Cuba angkat tangan sikit siapa yang pernah ada tuuu?? :D Basically, skandal ni berkaitan dengan CINTA... 

Share your love by Lilyfly06
Setau cik Wardah la kan.. Orang main skandal-skandal ni taim sekolah-sekolah dulu jek.. Kalau dah dewasa ada lagi ke?? Tak tahu la teman aih.... Ni semua pasal skulmet-skulmet cik Wardah lah... Boleh pulak malam tadi depa duk komen-komen kat MukaBuku pasal skandal-skandal nih... Bangga lak tu punya skandal...

Yang paling best, kes skandal ni berlaku dalaman kalangan geng sendirik.. Muahahaha~ Adakah cik Wardah terlibat sama?? Hahaha.. Tak dapek den nak larik aih.... Den ni skandal paling pemalu.... Tapi anda semua jangan lah fikir kitorang ni jahat ke gedik ke ngada-ngada ke.. Ni semua kes SINGLE lagik lah ni.. Hahaha.. Skandal pon boleyh~ ^___^

Reunion ex-Batch Aliran Agama SMKS18 (Batch 01-05) 2011 by Roy Ruhaify
Haaa.. Ce teka.. Ce tekaa... Yang manakah skandal-skandal yang terlibat?? Muahahaha~
Amboii~ Gelak sakan kamu cik Wardah... Diorang ni klako tak hingat... Can't wait to see them again this Friday, insya Allah...

Teringat Encik Amirul pernah berkata, "Dah bertahun-tahun kita tinggalkan sekolah.. Tapi, kita still duduk sama-sama kat sini lagi kan?? Membincangkan macam-macam.." Serius cik Wardah rasa macam terharu betul mendengarkan ayat beliau.. Al-maklumlah, beliau, cik Wardah & lain-lain ada yang berhijrah lepas tingkatan 3... Ada pula yang dah tingkatan 4 baru menjejak di sekolah tersebut.. Paling kagum, mereka yang sangat setia di situ.. 

Dalam tempoh itu, macam-macam dah berlaku... Yang dah kahwin, yang dah keja, yang tak keja, yang dah keluar negara, tak kurang juga mereka yang telah pergi menghadap Ilahi... Innalillahi wa inna ilaiHi rooji'un.. -sebak- al-Faatihah....

Allah.. Sebak bila teringat peristiwa yang meragut nyawa seorang sahabat... Moga arwah di kalangan mereka yang beriman dan mendapat rahmat Allah.. Amiin.. insya Allah... Terlalu banyak kenangan... Terlalu banyak....... 

Sebuah persahabatan yang tersangat berharga... Takkan ternilai dengan intan permata.. Takkan pernah terganti dengan seluruh dunia juga..... 

Namun, janji Allah itu pasti.. Takkan terlewat, takkan terawal.. Mereka telah mendahului kita.. Dan kita?? Pasti akan menjejaki mereka... 

Saat ini juga terkenang nasihat Ustaz Sa'er... Katanya, "Jagalah pemakanan kamu.. Usia muda tak menjamin kamu akan hidup hingga tua.. Ya, saya cakap sebab saya dah kena.. Saya tak mahu kamu semua jadi macam saya.." Allahu Akbar... Rasa tak tertahan air mata nak menitis... Pesanan seorang guru.. Yang dulu suaranya menggegar sekolah.. Yang dulu tegasnya menggoncang hati-hati... Namun, kini.....

Ustaz yang berkerusi roda
Saat beliau muncul dibawa anak lelakinya ke ruang tamu, Sarah mula menitiskan air mata.. Sebak melihat beliau... Namun, suatu perkembangan yang lebih baik berbanding sewaktu cik Wardah menjenguk beliau di ICU dahulu... Ustaz dah boleh bergurau.. Sempat juga cik Wardah berpesan pada ustaz sebelum pulang, "Ustaz, jangan lupa tau..." "Lupa apa??" Balas beliau... "Jangan lupa doakan saya kahwin cepat.." Hahahaha.... Ustaz, ustazah (isteri Ustaz) & anak perempuannya turut gelak bersama.. Alangkah indahnya ukhuwwah di saat kita saling mendoakan yang terbaik sesama kita.. Insya Allah.. Yang terbaik untuk semua.. ^__^

Waaahh.. Tak sedar dah berjam-jam menaip entri ni, tak siap-siap.. Al-maklum, sempat tido, pegi hantar adik kat KTM Shah Alam, tersebak pula dengan kenangan... Huhu.. Siap lari tajuk lagi.. Hahaha~ Mahap.. Mahap.....

Tapi, begitulah hidup... Bermula dengan pertemuan, mencipta rasa... Membina sebuah memori berlandaskan perjuangan.. Pahit, manis, suka & duka... Semuanya mengajar erti kehidupan... Tak mengenal muda atau tua, kacak atau kurang cantik.. Semuanya terjahit di hati.. Agar jahitan tak tanggal, kami mereka impian bersama.. Biar tercantum antara hati-hati.. Hanya Allah mengerti, persahabatan ini, ingin ku bawa menjadi saksi, di waktu perhimpunan abadi, agar kami tak terpisah lagi.... Allahumma Ameen.. Berkati perjuangan kami, membawa cinta sejati, menuju akhirat abadi... Insya Allah..... T__T 

p/s: Semalam ada orang cakap saya comel.. Muahahaha~ Atokk, carik kan cepat-cepat.. :D

4 comments:

merahitujambu said...

takde skandal.=p...betul2..semua tu pengalaa\man yang mengajar erti hidupkan

FasiHaH SupiaN said...

:)


terdesak nak kawen.. =D

ijA said...

semoga cik wardah bertemu jodoh

said...

saye ade sekandall belog aje..hehe....jodoh itu rahsia Allah s.w.t.............

;)

.:: Tinggalkan Debunga Di Sini ::.

Popular Posts

.:: Ding Dong ::.

Get widget here