Friday, September 2, 2011

Raya Sana... Raya Sini...

Assalamu'alaikum!! ^_^

Selamat Hari Raya semua!! Belum terlambat lagi kan?? Orang Melayu kan raya sebulan~ ;)

Al-awwal, Hamdan lillahil Hamid, yang sentiasa mendengarkan doa hamba-Nya & memperkenankannya.. Raya kali ni berlangsung dengan lancar... Cik Wardah juga berjaya mengontrol bab makan-makan di hari raya ini.. Huweee~ Berat tak naik.. Berat tak naik... ;)

Ath-thani, poskad ke NZ dah selamat tiba.... Poskad apa ya?? Ha.. Pergi terjah SINI...  ;) Alhamdulillah... :)

Raya tahun ni as usual di Shah Alam sahaja.. Petang raya baru berlari ke Melaka.. Wow! Lari meyh~ Wajib lah pulang ke Melaka ye.. Kat sinilah kutip duhet raya berbukit-bukau~ Lalalala~

Haha.. Apa?? Tak dapat duet raya dah ke?? Aisehh~ Rugilah.... Cik Wardah masih dapat ni.. Alhamdulillah.. ;)

Paling tak tahan bila kat satu rumah tu, kitorang semua nak balik dah.. Makcik tuan rumah tu pon menyeru....

"Wahai budak-budak sekalian... Meh sini nak bagi duhet raya.."

Cik Wardah masa tu terlambat train plak nak salam pasal syok sangat minum air GAS Petronas... Hikhik.. So, lepas seruan tu, kita pon beratur sama lah ye nak salam... Hormat tuan rumah.. ;)

Sampai je turn cik Wardah..... Makcik tu tahan tangan... And........ Tau tak??

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




Hahaha.. Dapat jugak duet raya.. Ini bukti ye.. :D Nampak budak baju ungu tuh?? Dia darjah 6, tak dapat okeh! Hahaha.. Suka! Suka! Suka!

Dan banyak lagi rumah yang TERLEPAS bagi duet raya kat cik Wardah... Especially, makTeh cik Wardah.. Hahaha.. Dia tergelak bila nengok cik Wardah yang dia bagi duet tuh.. Kihkihkih... Sebelom balik tu, sempat bisik kat telinga makTeh.. "Doakan along kahwin cepat ye makTeh...." MakTeh gelak lagik... Waaa~ Suka lagik!!! ^_____^

Selain duit raya... Tahun ni juga menyaksikan betapa semua orang sudah semakin memBESAR, menDEWASA & menTUA.. Hehe..

Yang dulu kita tengok masih bayi, sekarang dah jadi kanak-kanak...

Yang dulu kita tengok duk main masak-masak, sekarang dah pandai masak.. (Cik Wardah le tuuu~ Lalalala)

Yang dulu kita tengok duk usha awek/pakwe sana-sini, sekarang dah nak kahwin... (Komfem bukan cik Wardah)

Yang dulu kita tengok sihat walafiat, sekarang dah makin kurang sehat, dah makin tua.. PakTeh, MakTeh, MakAndak, PakLang, PakItam, MakItam, Pakwo PakLang, Makwo MakTeh... Dan ramaaai lagik....

Mereka generasi yang hebat!! Tengok PakLang dah tak larat jalan, terasa sedih sangat.. Kena papah lagi.... Tapi masih gagah melayan tetamu yang hadir... Macam tu jugak PakTeh.. Masih gagah mengimami jemaah di masjid.. Alhamdulillah.....

Tak kurang juga yang dulu anak dara, sekarang dah jadik mak dara... Contohnya, macam ni...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Hahahaha.... Amani asyik nak suruh MakLong dukong je... Mujur gak MakLong belum ada bayi... KihKihKih....

Apa pun, bila tiba je hari raya, ni lah yang paling best! Jumpa sanak-saudara, yang jauh, yang dah lama tak jumpa.. Macam-macam ragam, bentuk, rupa, kerenah ada.... Jangan kan kata duka di hati, henfon pon takdan dah nak pegang, nak tengok.. Sekali-sekala je jenguk kan.. :D

The cousins yang memang terbaik lah~ ;)

Jalan-jalan raya dua hari memang penat.. Maunya tak penat.. Rumah yang nak disinggah berderet-deret tunggu.. Siap dengan makanan yang bermeja-meja... Nak-nak makanan yang hanya Hari Raya je jumpa.. Hehehe... Pastu, limit satu rumah 15 ke 20 minit je... Tuan rumah siap buat air dah 10 minit.. Nak borak-borak, kenalkan ahli keluarga (yang lebih 20 orang) memang tak cukup masa.. Tu yang semput jep.. Huhuhu~

Sebahagian ahli rombongan di rumah terakhir.. Dah jam 11 malam pon masih gagah bergambar.. :D

Dengan ini, saya sangat bersetuju dengan kenyataan cik Fasihah di SINI yang duit raya tak semestinya untuk budak kecik... Yang dah besar pon, if still nampak kecik masih boleh dapat duet raya.. Hahaha~

Agak-agak berapa tahun lagik eh boleh dapat duit raya?? JengJengJeng....

p/s: Ayah kata, tahun depan dah boleh kahwin! Yess!! Erm.. Masalahnya, nak kahwin dengan siapa nih??      -_-"


Sedang menanti ketibaan kad dari NZ.. ^___^

4 comments:

Hunnym Syot 美智子 said...

hehee.. untung laa dye dapat wet raye :) muke comel!!

http://irsyanim.blogspot.com/2011/09/raye-jalan-jalan-raye-dan-hantu-bonceng.html

al_hakim said...

dpt singgit je bek tak yah...haha

Cik Aqilah Wardah said...

@hakim...

at least dpt jugak... drpd awk tuh~ tgk ade janggut je, tros x jadik bagi.. :D

asamasin said...

nk duet raya,,,!..folowing u.. :D

.:: Tinggalkan Debunga Di Sini ::.

Popular Posts

.:: Ding Dong ::.

Get widget here