Thursday, July 7, 2011

Saya Ada Kawan...

Saya ada kawan..
Dia selalu ketawa dengan saya, bila saya gembira....

Saya ada kawan..
Dia selalu menangis dengan saya, masa saya sedih....
Paling tidak pun, dia pujuk saya supaya jangan menangis lagi....

Saya ada kawan..
Dia selalu ajak saya pegi main, bila saya boring....
Alaa, main biasa-biasa je..
Selalunya, mesti main game Magic Vines tu.....

Saya ada kawan..
Dia selalu nasihatkan saya, bila saya buntu....
Bila time-time camni, rasa disayangiii...
Ahaks!! ^_^

Saya ada kawan..
Dia ni, banyak ilmu, suka berdiskusi....
Kadang-kadang, saya rasa macam...
"Eh, topik ni, aku tau lah... Boleh la share dengan dia..."

Saya ada kawan..
Yang ni, haaa.. Memang selalu buat usus perut saya bocor....
Boleh mengarut apa sahaja dengan saya....
Kadang-kadang, tengah sedih pon boleh jadik tak sedih....
Gelak guling-guling je terus...

Saya ada kawan..
Bila dia ada masalah, nak luahkan perasaan, dia carik saya....
Kadang-kadang, saya rasa...
"Oh... Masalah dia lebih berat dari masalah saya.."
Kadang-kadang jugak, saya rasa macam saya ni matang je..
Lagi-lagi kalau yang pangkat adik ni....

Oh yee...
Saya ada kawan...
Yang dalam dan luar negara Malaysia...
Kalau yang dalam Malaysia, yang dekat-dekat, bolehlah jumpaa..
Yang luar Malaysia pulak, walau tak pernah jumpa, tetap buat saya gembira...
"Makasih ya teman-teman.... " ^___^



Tapiiii...........

Saya ada kawan jugak.....
Yang ni, speciallll~
Kenapa??
Sebab... Dia ada semua yang di atas..... 
Macam shampoo tu.... 3 in 1... Hikhik...

Tak kisahlah....
Yang mana-mana pon tak apaaa.....
Semua ada keistimewaan masing-masing....
Walaupun ada kelemahan, kitakan manusia....
Memang Allah da ciptakan manusia macam tu...
Ada kelemahan, dan perlu bergantung antara satu sama lain...

Yang penting...



SAYA ADA KAWAN ^_^

(Cik Aqilah Wardah; 7 Julai 2011)


p/s: Orang kata, kawan datang dan pergi... Walau macam mana pon, setiap kawan ajar kita benda yang berbeza... Buang yang keruh, ambil yang jernih!! ^_^ 

5 comments:

tQa said...

comel ! :)))
"sebiru hari ini" ~utk awak :)

Pencari Qurratuaini said...

itu kalau kawan, kalau 'teman tapi mesra'...huhu

FasiHaH SupiaN said...

awak awak, saya kawan awak tak?huhu

Anonymous said...

Saya ada girlfriendsSsSsSs.. Tak kecoh pun.. :P

Odah, bagi saya kamu yang 'jernih'.. :)

Anonymous said...

Cik Oda, kamu adalah 'jernih' yang kuat membebel.. ^^p

.:: Tinggalkan Debunga Di Sini ::.

Popular Posts

.:: Ding Dong ::.

Get widget here