Thursday, June 16, 2011

... Profession Idaman ...

Haaaa~ Semalam dah duk mengarut nak setadi semula kan?? Hari ni tiba-tiba sahaja duk teringat seorang sahabat bakal bergelar engineer sibuk bertanya tentang bidang cik Wardah nak ceburi lepas habis belajar.. Beliau yang bakal tamat belajar lagi dua tahun pon, dah sibuk mencarik jobscope yang berkaitan dengan kuliyyah beliau.... Then, duk tanya cik Wardah nak kerja apa lepas graduate nanti.. Hurm~


l
l
l
l
l
l
l
l
V


So, tadi, dengan rasa senang hatinya duk main-main lah kat Abang Google nuh... Tekan-tekan kot-kot lah banyak jumpa cabang-cabang pekerjaan yang cik Wardah boleh ceburi.. Oh yeee, sebelum tuh, cik Wardah ni duk blaja Usuluddin dan Falsafah kat UIA nuh.. Selain daripada itu, cik Wardah jugak mengambil jurusan Ekonomi kerana konon-kononnya nak belajar dengan Ustaz Zaharuddin.Net tuh.. Hikhikhik... Baru ni, ada baca kat status seorang sahabat yang kata Ustaz dah kembali melapor untuk mengajar di Kuliyyah Ekonomi.... WOW!! Serius, tak sabar!! ^__^

Hehehe.. Jadi, setelah membelek-belek Abang Google tadi.. Adalah beberapa profession yang konon-konon sesuai untuk cik Wardah.... Antaranyaaaaaaaaaaaaaaaa........


Haaa.. Yang ni lah biasanya yang duk orang cakap... "Amik kos apa??" "Usuluddin.." "Oh, jadi ustazah lah yee??" -_-"

Ustazah.. Cikgu.... Lecturer..... Ayoooo~ Daripada dulu lagi, masa mak ayah duk suruh amik Education kat UIA, cik Wardah tolak.. Tak mau.. Tak mau... Sebab apa?? Sebab.... cik Wardah ni GARANG wooo~ Macam mak tiri.... Abang sepupu cik Wardah selalu cakap macam tuh.... Huhuhu~ Tak percaya?? 



Depa duk like and komen ja tuh.... Sungguh la cik Wardah memang garang.. Marah anak sendiri (erk?? Bila punya anak?? ) or adik sendiri lain woo~ Bila nak marah anak-anak & adik-adik orang lain ni, rasa tak sedap lah kan.. Sat gi, depa duk serang-serang plak kat bilik guru tu, cik Wardah jugak yang susah... Kihkihkih..

Next!!  


Peniaga.. Sebab, konon-kononnya kan amik ekonomi... Padahal, subjek ekonomi tu lah yang banyak wat pointer cik Wardah jatuh... kantoiii~ Hahahaha.. 

Lagi.... Lagi...... 


Erk?? Yang niiiiii~ Kontroversi.. Kontroversiiii~ 

Lain.. Lain......


Haaaa~ Ce teka... Ce tekaaaa~ :D
Ehemmm~ Isteri solehah.. Isteri solehah... Terbaca status seorang sahabat.. (banyak nau sahabat.. ^____^)
"Apakah yang menghalang kita menjadi soleh?? Apakah kita tidak boleh menjadi soleh??"
Okey, azam lagi.. Azam... Cik Wardah boleh!! ^__^

Kemudian... Kemudian.....


Punya anak-anak yang soleh solehah pulak... Ahaks! ^________________^
Amiiiin... Cepat semua, Amiiiiin kan!

Lepas tu... Lepas tu...??


Haaa~ Tu diaaa... Tak payah kerja... Duk umah ja, jadik suri rumah sepanjang masa~ Hikhikhik... Orang tua-tua duk kata... "Orang pompuan ni, blajo le tinggi mane pon... Sok luso dah kawen, poie gak duk kek dapo tu haaa~"

Adeh~ Dah kompius dah ni haa.. Nak keje ke... Nak duk umah ke....

p/s: Allah dah siap-siapkan semua... Usaha & bertawakallah..... ^___^

6 comments:

al_hakim said...

belajar masak la cik wardah ui..kunk suruh masak kunk ternganga..haha

waRDah a.k.a QiQi said...

-_-"

takpa.. takpa... sat g dapat lah laki pandai masak... dah hang duk promot laki suh blajaq masak.. :p

Jamal Rafaie said...

Ustazah pilihan? Haiyaa... Surirumah? Buleh juga.. Hehe.. Bagi saya ayat pompuan belajar tinggi2 tapi dok kat dapur je tu boleh dikembangkan..

Walaupun jadi surirumah, tapi ilmu yang ada tulah yang kena guna nak didik anak nanti. Ramai je saya jumpa yang belajar tinggi tapi jd suri rumah, pakai purdah suri rumah tapi belajar kat UK.. ^_^

waRDah a.k.a QiQi said...

@jamal...

hehehe... yelah.. yelah.. x jadik lah nk pi audition... sy denga cakap... dah kate x boleh kan~ so, x pegi lah.. ^____^

Hehe... tu lah.. ingat nak jadik suri rumah jugak ni... ekekekek....

hhehehe~ purdah.... encik ni suka ye 'purdah' ni... ade je makna lughatan wa istilahan nye..... ^____^

FasiHaH SupiaN said...

ok apa lau tak mau keja.....lau suami leh tanggung...sebab lecturer pesan, there are many fitans out there.....lagi2 perempuan...jd di rumah paling selamat......isteri solehah kan?;)

waRDah a.k.a QiQi said...

@fasihah..

hehe.. btul2... duk umah paling selamat... patutlah mak ayah tak bagi main kt lua umah dulu... :D

.:: Tinggalkan Debunga Di Sini ::.

Popular Posts

.:: Ding Dong ::.

Get widget here